Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Ο σύλλογός συμμετέχει σε Σχολή Γονέων με ομιλήτρια την κ MA. M. Στέεμαν-Κοκκαλίδου

Ο σύλλογός μας συμμετέχει στην σχολή γονέων του Κέντρου Υποστήριξης Γονέων υπεύθυνη του οποίου είναι η κ MA. M. Στέεμαν-Κοκκαλίδου.
Η κ Στέεμαν - Κοκκαλίδου είναι πτυχιούχος ψυχολόγος, πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ Ολλανδίας, εξειδικευμένη σε θέματα παιδικής ηλικίας και σχέσεις γονέων – παιδιών (μάστερ).
Η Σχολή Γονέων διοργανώνεται απο τους συλλόγους γονέων του 3ου, 2ου και 4ου δημοτικών σχολείων Ωραιοκάστρου.
Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Τετάρτη. Αυτή την εβδομάδα θα γίνει η δεύτερη συνάντηση στο 3ο δημοτικό σχολείο την Τετάρτη στις 18.00 μμ.
Για την πρώτη συνάντηση το δελτίο ενημέρωσης που εκδόθηκε αναφέρει τα εξής:



Κέντρο Υποστήριξης Γονέων                                                           2310 450 941
Ελλησπόντου 22                                                                                www.kyg.gr
Καλαμαριά                                                                                         6940402054
                                                                                                      marant21@otenet.gr





ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ
Μάθημα 1 : Η εικόνα του εαυτού

Η εικόνα που κάποιος έχει για τον εαυτό δεν είναι εκ γενετής, αλλά μαθαίνεται. Αυτό που του λένε συχνά οι σημαντικοί άνθρωποι γύρω του, ορίζει πώς το παιδί θα σκέφτεται για τον εαυτό του και πώς θα συμπεριφέρεται αργότερα.

Μόνο αν ένα παιδί θεωρεί ότι ‘αξίζει’, θα συμπεριφέρεται ανάλογα: θα τολμάει να πάρει ευθύνη, θα συναναστρέφεται ελεύθερα με άλλους, θα δοκιμάζει καινούρια πράγματα, θα είναι ειλικρινές.

Συνήθως ασχολούμαστε περισσότερο με τις συμπεριφορές που θέλουμε να αλλάξουμε, χωρίς να δίνουμε σημασία σ’ αυτές που μας αρέσουν. Με αυτόν τον τρόπο διατηρούμε συστηματικά τις ανεπιθύμητες συμπεριφορές.

Όταν λέτε κάτι στο παιδί σας, λέτε επίσης κάτι ΓΙΑ εκείνο. Ένα παιδί αρχίζει να νιώθει ότι ‘αξίζει’, όταν οι γονείς του προσέχουν κυρίως τα πράγματα που ήδη κάνει καλά και τα σχολιάζουν θετικά. 

Από επαίνους και εποικοδομητική κριτική ένα παιδί μαθαίνει ποια συμπεριφορά θεωρείται καλή, αγαπητή και αξιόλογη.
Ένας έπαινος περιγράφει πάντα ακριβώς τη συμπεριφορά του παιδιού και ποια συνέπεια είχε στο γονιό.
Πχ. «Παιδιά, χαίρομαι που παίζετε τόσο ωραία (αυτό που κάνουν), τώρα μπορώ κι εγώ να τελειώσω τη δουλειά μου (η συνέπεια στο γονιό).

Η κριτική είναι εποικοδομητική αν περιέχει τρία πράγματα:
τη συμπεριφορά του παιδιού – τη συνέπεια στο γονιό – την εναλλακτική συμπεριφορά.
Πχ. Όχι εποικοδομητική κριτική:            «Ποτέ δεν βοηθάς».
Εποικοδομητική κριτική 1:                    «Αν δεν θέλεις να μαζεύεις τα παιχνίδια σου (η συμπεριφορά), θα πρέπει εγώ να το κάνω (η συνέπεια της συμπεριφοράς). Θα χαρώ αν βάλεις εσύ όλα τα αυτοκινητάκια στο κουτί. (αυτό που θα μπορούσε να κάνει).
Εποικοδομητική κριτική 2:                   «Αν βάλεις όλα τα αυτοκινητάκια στο κουτί (αυτό που θα μπορούσε να κάνει και η συμπεριφορά), δεν θα χρειαστώ να το κάνω εγώ (η συνέπεια για το γονιό).

Όταν ένα παιδί βιώνει τη φυσική συνέπεια της συμπεριφοράς του, χωρίς να επεμβαίνουμε, μαθαίνει ότι εκείνο είναι υπεύθυνο για τη συμπεριφορά του και όχι οι γονείς του. 

Πιστεύουμε ότι στις μέρες που ζούμε τέτοιες εκδηλώσεις έχουν ιδιαίτερη σημασία, μια και μόνο οφέλη έχουμε να αποκομήσουμε. Γι' αυτό πιστεύουμε ότι θα αγκαλιάσετε την προσπάθεια που κάνει ο σύλλογος γονέων. Η συμμετοχή των γονέων είναι ΔΩΡΕΑΝ.

το ΔΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου