Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Ο δεκάλογος του παιδιού


Αγαπημένοι μου μεγάλοι,
1. Μη με καλομαθαίνετε. Ξέρω πολύ καλά ότι δεν μπορώ να έχω ό,τι θέλω. Απλά σας δοκιμάζω.
2. Μη με πιέζετε. Αυτό μου μαθαίνει ότι μόνο η εξουσία μετράει. Αντιδρώ καλύτερα με καθοδήγηση.
3. Μην είστε ασταθείς. Αυτό με μπερδεύει. Μη φοβάστε να με μεταχειρίζεστε με συγκεκριμένο τρόπο. Προτιμώ να ξέρω μπροστά σε ποιον ακριβώς βρίσκομαι.
4. Μη μου υπόσχεστε. Είναι δυνατόν να μην μπορέσετε να ανταποκριθείτε στις υποχρεώσεις σας. Αυτό θα κλόνιζε την εμπιστοσύνη μου σε σένα.
5. Μην κάνετε για μένα αυτά που μπορώ να κάνω για τον εαυτό μου. Μαθαίνω να ξεφορτώνομαι τα καθήκοντά μου.
6. Μη με προστατεύετε από τα επακόλουθα της συμπεριφοράς μου. Πρέπει να μαθαίνω μέσα από τις εμπειρίες μου.
7. Μη με αφήνετε χωρίς απάντηση. Μην ξεχνάτε ότι με ευχαρίστηση δοκιμάζω κάθε τι. Από τη δοκιμή μαθαίνω. Όταν πράγματι θέλω να μάθω κάτι, θα το μάθω από αλλού.
8. Μη μου τονίζετε τα λάθη μου σαν αμαρτίες. Μην ασχολείστε τόσο πολύ με τις άσχημες συνήθειές μου. Έτσι θα τις κρατήσω.
9. Μη δηλώνετε ποτέ ότι είστε τέλειοι ή αλάνθαστοι. Μη σκέφτεστε ότι ξεπέφτει η αξιοπρέπειά σας αν μου ζητήσετε συγνώμη. Σκεφτείτε ότι είστε πρότυπα για μένα.
10. Μην ξεχνάτε ότι χρειάζομαι ενθάρρυνση και κατανόηση. Να με μεταχειρίζεστε όπως τους φίλους σας. Μόνο έτσι θα γίνω και εγώ φίλος σας. Σκεφτείτε πως μαθαίνω καλύτερα από ένα πρότυπο παρά από κάποιον που μου κάνει κριτική.

Ευχαριστούμε την δασκάλα μας κ. Έφη.
Πηγή: http://www.evrytanika.gr/0161-0180/0166/mythia.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου